Chris Krabben - eigenaar Hibernis: "Netwerken is een feestje!"

Software die werkt, iets toevoegt, gebruiksvriendelijk is en waar enthousiast gebruik van wordt gemaakt. Daar staat Hibernis uit Winterswijk voor.
Het bedrijf werd in 2012 opgericht en helpt ondernemers met het oplossen van complexe IT-vraagstukken door met een open mind, een flexibele houding, snel schakelen en het inspelen op de nieuwste IT-trends en ontwikkelingen.
Over het bedrijf Hibernis
Hibernis bestaat uit een team van tien medewerkers die zich dagelijks bezighouden met IT-vraagstukken. De dienstverlening begint bij het aanbieden van maatwerksoftware in een standaard IT-pakket.
Maar daar stopt het niet.
Hibernis wordt graag uitgedaagd om ondernemingen naar een hoger plan te tillen. Dit gebeurt op basis van werkbare en vernieuwende IT-oplossingen voor het MKB in Twente, de Stedendriehoek en in de Achterhoek.
Een van hun concepten is REIN: een digitale reststroom inventarisator
Chris Krabben, algemeen directeur Hibernis: “Nee komt in ons woordenboek eigenlijk niet voor. Wij luisteren naar behoeften, kijken waar het beter kan en zien waar kansen liggen. Daar zijn we ook heel creatief in. Dat doen we met onze IT-diensten, maar ook met onze IT-producten. Zo hebben we onlangs REIN gelanceerd. Dit is een digitale reststroom-inventarisator waarmee regionaal reststromen en ingaande stromen inzichtelijk worden om de circulaire economie en deeleconomie in die regio te bevorderen.”
Ook DataDossier komt uit de handen van Hibernis
Ook heeft Hibernis het product DataDossier in de markt gezet.
“Daarmee kunnen ondernemers alle software die je maar kunt bedenken configureren zonder dat je daar een softwareontwikkelaar voor nodig hebt. Denk hierbij aan CRM-, HRM-systemen, ISO-registraties, persoonlijke opleidingsmodules, digitale werkbonnen, VCA-keuringen en e-mail. Vrijwel elke digitale softwareopties kunnen worden toegevoegd waardoor je gemakkelijk systemen en processen kunt optimaliseren, koppelen en werkprocessen kunt verbeteren.”
Participatie met CarePoint Nederland
Chris heeft in 2000 de studie ‘Bedrijfskundige informatica’ aan de Saxion Hogeschool afgerond. Na 12,5 jaar in loondienst te hebben gewerkt besloot Chris zelfstandig ondernemer te worden.
Chris: “Al vrij snel kwam ik erachter dat alleen ook maar alleen is. En dus is op 7 september 2012 de samenwerking met André Lammers in Hibernis gestart. Samen hebben we het bedrijf verder uitgebouwd en zo is ook onze participatie in zorg-tak CarePoint Nederland ontstaan. Vanuit de vestiging in Ede vormen wij daar de schakel tussen het zorgproces en de ICT-oplossingen die voor die branche beschikbaar zijn.”
Netwerken geeft meer vruchtbaarheid aan wat we doen
Voor Hibernis en Chris is netwerken een middel om meer vruchtbaarheid te geven aan de dingen die ze doen en waar Hibernis, DataDossier en CarePoint Nederland voor staan. Daarbij richten ze zich primair op het uitbreiden van het netwerk in het MKB.
Chris: ”We hebben gemerkt dat het heel belangrijk is dat we mensen vertellen wat we doen. We zijn in de afgelopen jaren vooral heel druk geweest met investeren in ontwikkelingen. Via onder meer het MYN-netwerk willen we dit nu naar buiten brengen zodat men ook weet dat deze oplossingen bestaan.”
“Een feestje is pas echt leuk als je ook mensen uitnodigt”
Om die doelstellingen te halen, heeft Hibernis sinds de zomer 2022 een salescollega aangesteld en die zal ook tijdens de netwerkevents aanwezig zijn om tekst en uitleg te geven over de producten en diensten van Hibernis.
Chris: “Wat ik persoonlijk heel leuk vind van het netwerken via MYN is dat je ook in gesprek komt met de andere ondernemers die aanwezig zijn. Er worden diverse thema’s besproken en aan de hand daarvan kunnen wij vertellen wat Hibernis doet. Daarnaast zorgen wij er ook altijd voor dat wij zakenrelaties uitnodigen voor events waaraan wij deelnemen. Daarmee helpen we niet alleen onze relaties aan nieuwe contacten, maar ook de andere deelnemers kunnen op die manier hun netwerk uitbreiden. Ik zie netwerken als een feestje en een feestje wordt pas echt leuk als je ook mensen uitnodigt.”
Nieuwe contacten
“Zo ben ik op de Netwerkvloer ook in contact gekomen met Roel Jansen van Jansen Metal Products. Dat is nu een goed contact van ons geworden. Tijdens de komende netwerkbijeenkomsten gaan we graag in gesprek met ondernemers die een digitaal platform nodig hebben of ondernemers die processen willen digitaliseren en optimaliseren. Als Hibernis daarbij kan helpen, dan worden wij daar heel blij van.”