Frank Zomer - Dutch Display

Leestijd: 0 minuten
Dutch Display B.V.

NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf

... 

Dutch Display – Frank maakt het onmogelijke mogelijk

Dutch Display levert alles wat je als ondernemer nodig hebt om je producten te etaleren. Van infopanelen tot kaarthoudertjes voor prijskaartjes, van een plastic display om potjes in te etaleren, tot de speelhoeken in de La Place-restaurants. Frank Zomer is de man achter Dutch Display. Met twintig jaar ervaring in de markt, weet Frank precies wat wel en niet mogelijk is. En bijna alles is mogelijk bij Frank.

“Ik kom altijd persoonlijk langs bij de klant om er precies achter te komen wat de klant wil, wie hij wil bereiken, wat hij wil presenteren en waarom. Ik bedenk dan
wat de beste manier is. Ik ben volkomen eerlijk en transparant over wat wel en niet kan en wat de kosten zijn. Dat is al die jaren mijn werkwijze geweest, en dat is de verklaring waarom mijn klanten mij al die jaren ook trouw zijn gebleven.”

‘Gewoon doen’

Frank studeerde bouwkunde en begon daarna in het bedrijf van zijn ouders. Een onderneming in kunststof -en aluminiumkozijnen en serrebouw. Toen ideeën over de
voortgang van het bedrijf gingen botsen, zocht Frank elders een uitdaging. Hij begon als projectleider productie bij het displaybedrijf Eddag Display waar cosmeticameubels voor drogisten gemaakt moesten worden. In dezelfde onderneming werd hij daarna calculator, een functie waar hij voorheen ook geen ervaring in had.

“Ik ga het gewoon doen. In elke nieuwe functie kijk ik of het beter en efficiënter kan. Als alles dan lekker loopt, roep ik ‘geef me een nieuwe uitdaging!’.” 

Ten slotte wordt Frank verkoper voor het bedrijf. De ervaring die hij hier opdoet als verkoper, blijkt van grote waarde als Frank in 2016 voor zichzelf begint.

Weten wat de klant wil

“Als ik bij de klant wegga, weet ik precies wat hij of zij wil. Ik luister, vraag door, neem alle tijd. Door mijn calculatie-achtergrond weet ik ook goed wat wel en niet kan, en dit kan ik in een vroeg stadium al aangeven. Vervolgens ga ik met een ontwerper in gesprek, weer net zo lang tot hij of zij ook precies begrijpt wat de bedoeling is, wat de klant wil.”

Het onmogelijke mogelijk maken

‘Het onmogelijke mogelijk maken’, dat is de slogan van Dutch Display. En dat is wat Frank in zijn eigen leven doet. In 2016 stond hij voor uitdagingen die bijna onoverkomelijk schenen. 3 ondernemingen die hij samen met zijn toenmalige vrouw runde, gingen failliet, waarna er 3 zware jaren aanbraken waarin er ook een scheiding volgde. Aan het einde van het 3e jaar ging ook Franks werkgever failliet.

“Ik ben een optimist, maar in die weken had ik het even moeilijk om licht aan het eind van de tunnel te zien.”

Uiteindelijk bleek dit diepe dal het begin van de klim naar boven.

“Ik werkte al twintig jaar in de display-markt, ik weet precies wat klanten willen en nodig hebben, en ik weet wat mogelijk is. Maar ik twijfelde ook: er is werk zat, maar ga ik dit de komende tien jaar leuk genoeg vinden?”

Frank nam contact op met zijn oude klanten, met wie hij in 15 jaar band had opgebouwd.

“Ik vroeg ze: ‘waarom bel je mij, waarom maak je van mijn diensten gebruik en waarom ga je niet naar een ander?’ Dan zeiden ze: ‘Omdat je een goeie gozer bent’. En ik vroeg door: ‘Maar dat zijn er wel meer. Waarom kies je voor mij?’. Uiteindelijk hoorde ik in verschillende toonaarden hetzelfde: ‘Jij denkt anders, je gaat altijd een stap verder. Nee is geen optie bij jou’.”

Zonder dalen geen pieken

Twee jaar later is Frank blij dat hij de stap heeft gezet om voor zichzelf te beginnen.

“Ik heb een vliegende start kunnen maken met klanten die mij trouw gebleven zijn.”

De ervaring heeft hem sterker gemaakt.

“Als je ergens in gelooft, dan zul je het bereiken, daar ben ik van overtuigd. Het is een kwestie van volhouden, steeds weer opstaan, aanpassen en doorgaan. Domweg 1x vaker opstaan dan dat je valt. Van de dalen wordt je sterker. Zonder de dalen, ervaar je de pieken ook niet.”

Enthousiast lid van OiB

Frank is enthousiast lid van Ondernemers in Bedrijf. Verbinden en contact leggen is hem op het lijf geschreven. Netwerken doet hij van nature, en is in zijn ogen de nieuwe manier van acquireren.

“Klanten koud bellen, kost ontzettend veel energie, en het levert je heel weinig op. Ondernemers worden al platgebeld, die hebben helemaal geen zin in nog een telefoontje.
Mijn doelgroep is heel breed, van grote bedrijven tot lokale ondernemers. Mijn ervaring is dat netwerken vele malen zinvoller is, een nieuwe manier van acquisitie. Ik spreek heel veel mensen, leg ook graag linken tussen de verschillende ondernemers die ik spreek, breng ze met elkaar in contact. Zo bouw je een relatie met elkaar op.”

De relatie aangaan, contact leggen, dat is wat Frank herkent bij Ondernemers in Bedrijf.

“Ik merk ook echt dat Ondernemers in Bedrijf een onderneming is, niet een club van mensen die het netwerken erbij doet. Daardoor zijn de events professioneler en effectiever.”


Directeur
Dutch Display B.V.

Website
Zakelijke dienstverlening Interview met een lid