Frans van Eck - CU2 B.V.

MYN

NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf en is ouder dan 31 december 2018

Frans van Eck
CU2 B.V.
Frans van Eck, CU2 B.V. ? denken in kansen en mogelijkheden

''Een pretpark lanceren, ergens in de wereld!'', dat is de droom van Frans van Eck, van
CU2 B.V. Want waarom klein denken? Eventorganisatiebureau CU2 lanceert en
organiseert events die indruk maken. In de eerste plaats voor bedrijven, maar ook
publieksevenementen zoals culinair festival ArnhemProeft! en de IJsexpo in
Scheveningen.
 
''Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een joint venture met een Chinese
onderneming om met 35 Chinese ijsbeeldhouwers over de hele wereld ijsexposities van
2000 vierkante meter neer te zetten. Dat is het mooie van wat ik doe: af en toe komt er
zo?n mogelijkheid voorbij, die grijp je dan aan zonder te weten hoe het gaat uitpakken.
Zo zit ik het ene moment in Dubai en het volgende moment in China met -30 graden!''
 
Van kerstpakketten tot publieksevenementen
Het begon voor Frans allemaal wat minder spannend: met kerstpakketten. ''Daar begon
ik mee omdat ik dat wel een gemakkelijke binnenkomer vond. Daarna ging ik
bedrijfsevenementen organiseren. Ik maakte de glorietijd daarin mee ? toen het niet gek
genoeg kon zijn. ?Dan organiseerden we een bottertocht voor een bedrijf, en dan vond
de directeur dat er toch echt wel een Formule-1-boot bij moest komen. Met de crisis in
2008 was dat allemaal ook ineens weer voorbij.''
Voor Frans het moment om een omslag te maken met zijn bedrijf, om te kunnen
overleven. ''We zijn formats gaan cre?ren voor publieks- en bedrijfsevenementen en die
formats zijn we gaan verkopen. We zijn echt merken aan het bouwen; formats voor
evenementen die heel divers van soort en opzet zijn. Het vraagt echt een investering om
deze in de markt te zetten, om samenwerkingsverbanden te zoeken en om dit voor
meerdere jaren te exploiteren.''
 
?ArnhemProeft!?

Frans is trots op ??n van zijn meest recente formats: 'ArnhemProeft!', een culinair
evenement waarbij alle deelnemende partijen uit Arnhem komen ? van artiesten tot
leveranciers, sponsors en horeca. ''Dat maakt het evenement heel krachtig en
herkenbaar voor bezoekers, waardoor zij zich er thuis voelen.'' Een vergelijkbaar
concept zet hij sinds vorig jaar ook in Nijmegen neer, 'TypischNijmegen!', en de focus
voor 2018 is uitbreiding met nog twee steden in Nederland, ''daar zijn we nu naar op
zoek.''
De beleving voor de bezoeker is steeds het uitgangspunt. ''Je moet je verdiepen in de
bezoekers en in de deelnemers: wat werkt voor hen? Wat verwachten ze? Waar maak je
ze blij mee? Daar moet je aan proberen te voldoen, en eigenlijk nog iets meer.''
 
Tijd tekort
Frans is een man van idee?n, degene die de kansen en mogelijkheden ziet en alles wil
aangrijpen. ''Tegelijk realiseer ik me dat je lang niet alles kunt uitvoeren. Het leven is kort
en je hebt er maar eentje. Dat frustreert!? Dat gevoel van tijd te kort hebben, is wat
Frans drijft om te doen wat hij leuk vindt.
Dat is wat hij andere ondernemers ook mee wil geven: ''Doe iets met je zakelijke idee?n''
Geef je idee een reele kans en leg je niet te snel neer bij tegenslagen of hobbels op de
weg.''
 
Gedreven
''Het liefst ben ik achter de schermen - eigenlijk ben ik geen netwerker'', vindt Frans.
Toch is hij al een aantal jaren lid van Ondernemers in Bedrijf. ''Ik vind het belangrijk dat
we elkaar fysiek blijven ontmoeten, niet alleen maar digitaal. En Ondernemers in Bedrijf
is gedreven, net als ik. Voor mijn gevoel is Ondernemers in Bedrijf ook steeds op zoek
naar nieuwe mogelijkheden.'' Voor Frans is samenwerking van groot belang, nog een
reden om de events van Ondernemers in Bedrijf te bezoeken. ''Ik wil andere
ondernemers, maar ook netwerkorganisaties leren kennen, want die zie ik natuurlijk
graag terug bij mijn eigen events. Ik wil ondernemers in de ogen kunnen kijken, een echt
gesprek hebben, kennis uitwisselen en onderzoeken hoe je elkaar verder kunt helpen.''


Directeur
MYN

Website
Interview met een lid