Marc ter Bogt - Interstroom informatietechnologie B.V.
NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf
ICT-oplossingen voor de mensen achter de onderneming
Interstroom adviseert bedrijven al vanaf 1995 op het gebied van netwerkbeveiligingen,
internettoepassingen en ontwikkelt praktische toepassingen met behulp van
internettechnologie.
Marc ter Bogt van Interstroom ziet technologische toepassingen als middel om
bedrijfsprocessen efficiënter in te richten. “We kijken niet met alleen een technologische bril
naar organisaties. De medewerkers, de mensen, staan daarbij centraal. Zij moeten hun werk
goed kunnen doen, dat is wat ons drijft!”
Interstroom biedt VoIP telefooncentrales vanuit de cloud, gekoppeld aan mobiele telefonie.
Daarnaast richt Interstroom online werkplekken in de cloud in, zorgt de onderneming voor
managed firewalls en wifi-oplossingen, systeembeheer op kantoor of op afstand en
clouddiensten met virtuele hosting. “Alle producten en diensten op het gebied van ICT die
passen bij de wensen en eisen van een bedrijf!”
Twentse nuchterheid
Interstroom werd in 1995 opgericht, door ondernemers met een achtergrond in
bedrijfseconomie, bedrijfskunde en elektrotechniek/informatica. Verschillende
achtergronden die eraan bijdragen dat Interstroom vanaf de start op een vernieuwende
manier naar informatietechnologie kijkt. De nuchtere Twentse kijk op ICT spreekt bedrijven
nog steeds aan.
Partners en resellers
Interstroom heeft een netwerk van partners en resellers: ondernemingen die producten en
diensten van Interstroom aan hun klanten aanbieden en verkopen. Daarbij biedt Interstroom
kennis en ondersteuning, waarbij het belang van de gebruiker altijd voorop staat.
Marc startte in 2007 als partnermanager bij Interstroom. Zijn taak was het opzetten van een
partner- en resellernetwerk voor een Amerikaanse firewall. “Dit vond ik een interessante
uitdaging: juist omdat de beveiliging van netwerken toen en nu nog steeds enorm belangrijk
is.”
“Ik werk met heel veel plezier voor Interstroom! Ik vind het geweldig om te sparren, nieuwe
dingen te bedenken en bedrijven te helpen door wensen of problemen op een andere manier
te bekijken en zo tot mooie oplossingen te komen.”
Toekomstdromen
Klanten nog sneller en pro-actiever helpen door het team van medewerkers uit te breiden, dat
is de doelstelling voor Interstroom voor het komende jaar. Daarnaast richt het team van
Interstroom zich op het verder innoveren van producten: iVoIP-telefonie, filetank filesharing,
network security en monitoring.
Op termijn waagt Interstroom zich graag buiten de grenzen van Twente. “Om onze diensten
nog beter te verkopen en om het samenwerken met klanten en partners te optimaliseren, zou
het prachtig zijn om over vijf jaar een nevenvestiging in Utrecht of Amsterdam te hebben.”
Netwerken
Netwerken is belangrijk voor Marc, die vanuit zijn functie zelf altijd bezig is met het uitbreiden
van Interstrooms partnernetwerk. “Netwerken moet gaan om elkaar verder te helpen. Met
elkaar in contact komen, zodat je elkaars kracht leert kennen, elkaar gemakkelijk weet te
vinden zodat je nieuwe samenwerkingen kunt aangaan, nieuwe business vindt en kennis kunt
delen.”
Dat doet Marc graag via Ondernemers in Bedrijf. “Ondernemers in Bedrijf spreekt me aan
door de benadering en visie: een benadering die ontspannen, open en vriendelijk is. Dat werkt
voor mij!”