Pieter Pot: hét duurzame initiatief van het jaar 2021

Leestijd: 0 minuten
MYN

Effectief en informeel netwerken, een platgeslagen marketingzin.

Wat OiB écht wil? Dat jij als ondernemer met een hapje en een drankje nieuwe ondernemers ontmoet tijdens netwerkevenementen waar je kennis en inspiratie op doet. Een rondleiding door een supergaaf bedrijf of een lopend buffet in een van de aangesloten hotels. Bij ons gebeurt het!

Coronatijd met een netwerkclub die zich vooral richt op fysieke netwerkevenementen… Dan heb je een plan nodig. Onze drie belangrijkste pijlers:

  • Waardevolle connecties opdoen én onderhouden
  • Kennis en inspiratie delen
  • Daar plezier bij hebben

Coronatijd. En nu?

In de eerste fase van de coronaperiode waren er maximaal 30 ondernemers welkom tijdens de netwerkevenementen. Op zich niet zo heel erg, want uit onderzoek blijkt dat met meer dan 30 mensen netwerken minder effectief is dan met meer dan 30. Dus we kabbelden door, afhankelijk van de steeds veranderende regels van het kabinet. In de tussentijd ontstond er een nieuw idee. Of het idee bestond eigenlijk al: het heeft nu een concrete vorm.

Workshops, met focus op kennisdeling. Als aanvulling op de netwerkevenementen. Want met hoe meer ondernemers we kletsten, hoe meer we ontdekten dat je wat te brengen hebt. Zéker voor andere ondernemers. Hoe zonde is het om die kennis in het luchtledige te laten…?

Jouri Schoemaker trapte de workshops af

Jouri Schoemaker gaf de eerste workshop. Als Nederlands kampioen (2016) pitchen leerde hij je je verhaal presenteren. Wat wil de ontvanger horen? Hoe breng je je verhaal over? Wat vertel je? Tijdens een succesvol evenement oefenden en praktiseerden we onze pitches. Ook naar elkaar. Na Jouri volgden meerdere ondernemers. We leerden over online marketing (Steven Lubbers), over de Amerikaanse verkiezingen (Michiel Vos) en er staan er meer op de agenda

Jouri Schoemaker en Pieter Pot

Natuurlijk heeft Jouri meer op zijn zakelijke ‘kerfstok’ staan dan alleen een prachtig staaltje pitchen. Een van de voorbeelden is Pieter Pot.

“Die berg met afval op onze planeet? Die is nu wel groot genoeg. Het is tijd om een eind te maken aan al die troep, te beginnen met de onnodige verpakkingen van je dagelijkse boodschappen. Gelukkig kan dat, met onze herbruikbare potten en een handig retoursysteem.

Pieter Pot boekt zo concrete duurzame resultaten, op twee manieren. We verminderen het aantal eenmalige verpakkingen én we voorkomen de uitstoot van CO2. Met Pieter Pot doe je inkopen met impact.”

Bron: www.pieter-pot.nl

Nou kan ik alle voordelen wel gaan opsommen, maar ik beloof dat de website de moeite waard is om door te lezen.

Pieter Pot wint SBI Initiatief van het Jaar-verkiezing

“Dit jaar heeft Sustainable Brand Index ™ de juryprijs uitgereikt aan Pieter Pot in de ‘Initiatief van het Jaar’-verkiezing. Deze vakprijs is een eerbetoon aan een uitzonderlijk duurzaam initiatief op de Nederlandse markt.

Pieter Pot, de eerste online supermarkt die zijn producten in circulaire verpakkingen aanbiedt, daagt de status quo uit om ‘verpakkingsvrije boodschappen’ beschikbaar te maken voor de massaconsument. Pieter Pot heeft de laagste CO2-voetafdruk om boodschappen te doen voor de consument en dit wil Pieter Pot graag mainstream laten worden.

Pieter Pot slaagt erin om de steeds groter wordende ergernis rondom verpakkingen om te zetten in schaalbaarheid en dat in een indrukwekkend tempo. De jury bewondert het originele concept, en vooral het feit dat Pieter Pot het licht en leuk maakt. De propositie is makkelijk te begrijpen met een zeer sterke branding en naamgeving. Het verhaal achter Pieter Pot getuigt van visie en de jury is zeer onder de indruk van de drive en de ambities van Jouri Schoemaker & Martijn Bijmolt, de mannen achter Pieter Pot. Daarom gelooft de jury dat Pieter Pot mainstream kan worden en vindt dan ook dat Pieter Pot de absolute winnaar is van SBI Initiatief van het Jaar 2021.”

Bron: https://www.duurzaam-ondernemen.nl/pieter-pot-wint-sbi-initiatief-van-het-jaar-verkiezing/

Ondernemen met impact

Als ondernemer heb je meerdere rollen. Niet alleen de rol die je jezelf misschien toekent: vrijheid in ondernemerschap. Maar je bent ook een voorbeeld. Een voorbeeld voor je naasten en voor andere ondernemers, door keuzes te maken die misschien niet voor de hand liggen of keuzes die door je omgeving worden verwacht. Jij kunt het verschil maken. En daarom is het mooi dat Jouri laat zien wat je als ondernemer voor de wereld kunt betekenen. Dat ondernemersinzicht heb je, hoe kun jij de wereld een handje helpen?   


Kim Stein
MYN

Website
Zakelijke dienstverlening Nieuws vanuit MYN Blog van een lid