Sanne Reichgelt - Neoma

Leestijd: 0 minuten
MYN

NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf en is ouder dan 31 december 2018

Neoma
Sanne Reichgelt

Neoma biedt administratieve diensten aan het MKB. Neoma is boekhouder, ICT-
leverancier en partner voor strategieontwikkeling ineen. De onderneming zorgt ervoor
dat uitvoeringshandelingen tot een minimum worden beperkt, waardoor de boekhouding
goedkoper, beter en leuker wordt.
 
Sanne Reichgelt werkt met passie en plezier voor Neoma, het bedrijf dat is opgericht
door haar vader Peter Reichgelt en Michel Bender. ''Eerder werkte ik voor BDO, een
groot bedrijf, waar ik het werken goed kon combineren met mijn studie. Ik heb er veel
geleerd, maar miste het contact met klanten. Toen er bij Neoma een plekje vrij kwam,
realiseerde ik me dat dat precies is wat ik wilde en nu ik er een tijdje werk kan ik dat
meer dan beamen. Het is een innovatief bedrijf dat volledig meegaat met de
ontwikkelingen die op dit moment plaatsvinden. Het is dan ook heel leuk om hier deel
van uit te maken en om elke dag nieuwe dingen te leren. Daarnaast is de combinatie
tussen mijn baan en de opleiding Bedrijfseconomie, die ik op dit moment volg, super
interessant.''
 
''Gaat dat wel goed, samenwerken met je vader?'' vragen mensen soms. En het gaat
prima! We hebben elk onze eigen klanten en doen ons eigen ding. Het is heel leuk om
mijn vader dagelijks te zien en te spreken.''
 
Kampioen
''Hard werken doet Sanne al van kindsaf aan. Toen ik vijftien was, werd ik Nederlands
kampioen op de 800 meter indoor hardlopen. Dat vormt je ? het betekent dat je als kind
al keihard leert werken en trainen. Van die doorzettersmentaliteit heb ik nu nog profijt. Ik
doe niets op halve kracht!''
 
Ontzorgen
''Neoma is opgericht met het idee om ondernemers vooruit te helpen. We nemen de
financi?le administratie uit handen en maken daarbij gebruik van slimme ICT-
toepassingen. We hebben heel nauw contact met klanten ? dat vind ik een van de
leukste aspecten in mijn werk! Je klanten worden bijna een soort collega?s, omdat je zij
aan zij samenwerkt aan het verbeteren van de administratie en van de bedrijfsvoering.
Klanten zijn daar ontzettend blij mee. Een bedrijf is immers niets zonder een goede
administratie! Ik vind het leuk om daarbij van toegevoegde waarde te zijn en daar
waardering voor te krijgen.''
 
Over vijf jaar
''Waar we willen staan over vijf jaar? Dan willen we graag meer locaties hebben ? we
werken nu vanuit Breda en Nijmegen. We willen groeien in het aantal klanten en in het
aantal medewerkers. We groeien in Breda en Nijmegen omdat we daar fysiek aanwezig
zijn. We merken dat we in andere plaatsen een netwerk nodig hebben, een lokale
kartrekker. Want we groeien door mond-tot-mondreclame. We bestaan nog maar een
jaar, dus het is ook een kwestie van uitvinden wat we aan kunnen en hoe we nieuwe
klanten bereiken. Toch merken we nu al dat klanten ons weten te vinden. Een
bevestiging dat we goed bezig zijn!''
 

Luisteren
''Sanne's tip voor ondernemers is: ?Luister naar je klanten! Dat lijkt heel
vanzelfsprekend, maar gebeurt lang niet altijd. Je hebt de feedback van je klanten hard
nodig! Ik leer veel van onze klanten, die vertellen ons wat we wel en niet goed doen. Het
zijn waardevolle tips. Daarom waarderen we ook de heel kritische klanten ? kritiek is
tenslotte heel leerzaam. Met de tips die je krijgt, moet je ook wat doen. Zo houd je je
klant tevreden!''


Werkneemster
MYN

Website
Interview met een lid